- UTAMA
- INFO KORPORAT
- INFO JABATAN
- PERKHIDMATAN
- KEMUDAHAN AWAM
- PERUNDANGAN
- PELANCONGAN & REKREASI
- ARKIB
- BANTUAN
|
Jabatan Korporat MPS bertanggungjawab mengendalikan 4 aktiviti utama iaitu Perhubungan Awam, Penerbitan, Aduan dan Inovasi.
FUNGSI & TANGGUNGJAWAB Jabatan Korporat MPS bertanggungjawab menjalankan beberapa aktiviti seperti berikut :
Bahagian Penerbitan
Bahagian Aduan ADUAN PELANGGAN Setiap aduan yang diterima dipanjangkan kepada jabatan-jabatan berkaitan dan pemantauan dilakukan dari semasa ke semasa oleh Jabatan Korporat agar setiap aduan dapat diselesaikan. Berdasarkan statistik terbaru dapat dilihat peningkatan aduan yang diterima dan Jabatan Korporat memohon agar jabatan yang berkaitan berusaha mengambil tindakan dan penyelesaian yang lebih berkesan dalam menangani aduan terutama aduan yang berulang. Mesyuarat Penyelesaian Aduan diadakan sebulan sekali bagi membantu jabatan membincangkan dan menyelesaikan aduan-aduan yang tertunggak dan kritikal. MAKLUM BALAS KEPUASAN PELANGGAN Jabatan Korporat telah dipertanggungjawabkan untuk menyediakan borang soal-selidik (e-Soal) di setiap kaunter hadapan MPS. Selaras dengan misi dan visi untuk memberi perkhidmatan yang cemerlang, maklum balas orang ramai telah dibuat analisa bagi tujuan memperbaiki sistem perkhidmatan dan membuat cadangan penambah baikan kepada pihak pengurusan di mesyuarat koordinasi, langkahlangkah pembaikan yang boleh dibuat.
Bahagian Inovasi Tanggungjawab dan fungsi Bahagian Inovasi adalah:
|
Pengarah Jabatan Zulaina Binti Abu Talib
Timbalan Pengarah Tiada
Ketua Kerani Shah Rizal Bin Majid
Bahagian / Unit - Bahagian Komunikasi Korporat - Bahagian Pentadbiran - Bahagian Aduan & Pengurusan Pelanggan - Bahagian Inovasi & Kualiti
Jumlah Kakitangan 33 orang
Sayap B, Tingkat 7 Menara MPS 03-6126 5829
|